Framme i San Francisco:D

Nu är jag framme i San Francisco, SF är helt fantastiskt!!

I torsdags åkte vi, som skulle till Kalifornien, till flygplatsen runt 13. Planet skulle åka kl 15 men det blev förenat enda till runt 18:20..inte så jätteroligt! Men kom tillslut till San Francisco kl 22:20 och mötte familjen. Vi åkte hem till huset och de visade mig runt, väldigt fint :)..och förresten min säng e nog den skönaste säng jag någonsin sovit i haha

Jag fick sova hur länge jag ville på fredagen, ställde kl på 10, men var hur trött som helst. Jag var med lilla tjejen och mormorn i några timmar! Det första mormorn sa till mig när hon kom innanför dörren var: Oh, you looks adorable! Hon är supersnäll och rolig! Vi gjorde pysslade en massa! Sen när mamman(AM) kom hem så åkte vi och hjälpte deras förra aupair som hade blivit sjuk! Efter det så åkte vi hem och då skulle mamman och pappan på nåt jobbevent. Men jag får inte ta hand om tjejerna själv de första 3 dagarna, en regel som aupaircare har, som jag tycker e väldigt bra! Så det kom en babysitter till dem som hjälpte mig. Efter att tjejerna gått och lagt sig kollade vi på en film men jag somnade, vaknade av att mamman kom och väckte mig haha var väldigt trött!!

Idag gick jag upp vid 8 och åt frukost, det blev amerikanska våfflor med sirap och sen smootie..väldigt gott fakitskt, men kanske inte så nyttigt :P Efter frukosten åkte vi till banken och öppnade ett konto till mig, sen åkte Am, jag och lilla tjejen och visade deras skola, sen vidare till en utomhus pool, där vi har membership, och träffade stora tjejen och pappan(B)! Det är lite roligt för här i själva san francisco har det varit dimmigt de 2 dagarna jag har varit här men åker man typ 20 min utanför där vi bor så är det jättesoligt och varmt! Efter vi hade badat åkte jag, B och båda tjejerna och köpte en mobil till mig så nu har jag en amerikansk mobil :) Efter det åkte vi hem och nu har vi ätit och jag har packat upp mina saker!
Imorgon ska vi ut och springa tillsammans på morgonen, det är nån familjegrej, det blir roligt. Sen under dagen vet jag inte vad vi ska göra men på kvällen ska vi hem till AM's kusin på middag.

Saknar er alla hemma!! pussokram


utomhus poolen


Dimman över san Franscisco


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0