andra arbetsdagen

Så nu var andra arbetsdagen förbi!
Idag var det lite jobbigt att ta hand om tjejerna, de är så jobbiga och skriker och bråkar och gråter. Men de är väldigt snälla ibland också och jättefina! S hade en palydate idag så tog hand om 3 barn idag. Sen vid 3 skulle jag köra hem kompisen till henne..det var det längsta jag kört men det gick super! Det svåra med att köra i SF e egentligen att parkera men det löser väl sig också :) Linnea du vet att jag helst inte vill använda GPS haha :P men jag älskar verkligen GPSen nu!!! Det är så bra att ha en när det är så mkt vägar och ställen där man inte får köra. Här i SF är det vääääldigt många ställen där man tex inte får göra vänstersväng! och då e det bra att ha en gps!!

Igår kväll när jag pratade med mamma började jag längta hem! Dagen igår var inte jättelätt och jag var så himla trött, det är så himla många nya intryck. Sen engelskan..det går bra, men måste tänka hela tiden på vad jag ska säga så det tar på krafterna! Idag när jag gick upp så hade jag fortfarande lite hemlängtan men eftersom en av tjejerna inte var hemma och den andra låg och sov fick jag sova en timme till, och det behövdes :) Sen när jag gick upp hade B (pappan) kollat runt på olika sidor efter svenska och skandinaviska ställen så att jag kan gå dit när jag känner att hemlängtan e nära :) De är så himla snälla och bryr sig verkligen om mig och vill att jag ska må bra!

Idag kom också dimman tillbaka haha fick typ 5 timmar med sol igår! Hoppas det blir bättre för vädret gör också att jag känner mig lite nere! 

I slutet av veckan ska jag träffa andra aupair så kommer nog må bättre när jag träffat lite kompisar :)


Köpcentret som ligger typ 5 min från mig!

Kommentarer
Postat av: Camilla Sjöberg

kämpa på lillsyrran!! det kommer kännas bättre efter ett tag när du kommit in i rutinerna och känner dig hemma! KRAM

2011-08-31 @ 11:07:56
Postat av: Erika Lindstrand

åh! det låter som du har det bra! Jag förstår dock att hemlängtan kommer..men det går över, jag loooovar!!! ibland så längtar men hem eller känner sig lite nere bara för att man e trött, d märkte jag när jag bodde i italien, så passa på att vila när du kan!

åsså får vi skypa, så att du får lite energi av oss :)

Kraam!

2011-09-01 @ 17:44:57
Postat av: Malva Lindstrand

Faster!!

jag ville bara skicka lite kramar å pussar till dej!!

puss o kram från

Malva

2011-09-01 @ 17:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0