Helgen

Nu är jag hemma igen! Det har varit en väldigt trevlig och bra helg :)

Vi åkte upp till lake tahoe på Thanksgiving, vi kom upp vid 15 tiden. Vi gick ut och åkte lite pulka och försökte göra snögubbe av den lilla snön som fanns. På kvällen åt vi thanksgivingbuffé på hotellet. Det var väldigt gott! Men vissa saker var kanske inte så bra sa mina värdföräldrar. Men jag tycker thanksgiving är en väldigt fin dag, då man ska visa sin tacksamhet!

På fredagen åkte vi till skidområdet. Barnen skulle gå i skidskola och jag bokade också en nybörjarlektion. Det var väldigt lätt, det var verkligen från grunden, men det var ändå bra att lära sig! Efter den lektionen så åkte pappan och barnen hem och jag stannade kvar och åt. Sen på eftermiddagen tog jag en privatlektion, vilket var väldigt bra att jag gjorde. Har fortfarande väldigt mkt kvar att lära, men känner mig inte lika panikslagen längre haha. När jag kom tillbaka till hotellet gick jag ner till poolområdet som var utomhus, vilket var väldigt skönt! Det var jättevarmt och väldigt avslappnande. Sen åkte vi in till lake tahoe city och åt på en restaurang. Kanske inte världens bästa mat, men det gick att äta :)

På lördagen tog vi lite sovmorgon och sen packade vi ihop alla saker, satte oss i bilen för att åka hem. Påvägen stannade vi vid lake tahoe. Min värdfamilj ville visa mig den och den var så otroligt vacker måste jag säga. Sjön med bergen runt omkring var så himla fint! När vi hade gjort det började vi åka hem vilket tog närmare 5 timmar. Så vi kom hem runt 19-19.30. Jag var hur trött somhelst! Familjen är jättetrevliga och bra! Men man vill alltid ha lite egentid, vilket var skönt att få idag när jag åkte in till SF city med Camilla. Vi gick till svenska kyrkan för aupairträff, vilket var väldigt trevligt :) Sen missade vi färjan så vi fick vänta på den som gick 19.15.

När jag kom hem skulle fortsätta med att bada barnen vilket inte var det lättaste. Lillkille började skrika och testa mig. Jag har ju bara känt dem i 2 veckor, och det kommer nog ta några veckor innan dem börjar lyssna på mig helt! De har aldrig haft någon babysitter så de är väldigt fästa vid sina föräldrar. Men förhoppningsvis kommer det gå över :)

PUSS O KRAM <3


Påväg till hotellet








Snögubbsbygge


God mat, tckte jag iaf haha


Desserten på thanksgivingbuffén


Utsikten från hotellrummet





Redo för skidåkning


Redo för skidåkning


utomhuspoolen


hotellet


vid utomhuspoolen


jultomten kom på besök






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0