Santa cruz

Nu är denna helg förbi! Helgerna går så himla snabbt, iof går veckorna exakt lika snabbt..har liksom varit här i 4 veckor! Känns verkligen inte så...

I helgen åkte jag och 3 andra aupairer till Santa cruz på en roadtrip :) Mari sov över hos mig från fredag till lördag, hon bor inte i SF utan en liten bit utanför, så det var enklast så! På lördagsmorgonen åkte vi in till downtown där vi skulle möta upp Therese och Carina, för att hämta ut hyrbilen som vi hade bokat. Till Santa Cruz tog det lite mer än timme, inte alls mkt! Det var superfint där! Blev överlycklig när jag såg stranden, vi satt där hela dagen :) På kvällen gick vi ner till downtown och åt och sen efter det gick vi på bio. Första amerikanska bion för mig! Efter det gick vi till hotellet och sov.

Idag när jag vaknade mådde jag inte så bra, hade lite ont i magen. Men tror det kan bero på att vi satt i solen hela dagen igår och att jag inte drack så mkt vatten.
Vi åkte ner till stranden och satt där ett tag. Sen gick vi runt och kollade runt stranden. Det är massa bergodalbanor vid stranden, så de andra åkte några, inte jag eftersom jag inte mådde jättebra.
Vid 2 tiden åkte vi hem och åkte och lämnade bilen. Jag och therese gick till powell station, eftersom jag skulle möta Lea där. Jag och Lea gick till svenska kyrkan men det var stängt, så det får bli en annan dag. Men såg goldengatebron från där svenska kyrkan låg och dessutom lombard street, den krokiga vägen :)

Vi gick och åt sen och efter det åkte jag hem! Jag är jättetrött och måste snart gå och lägga mig!

Helgen har varit jättebra!! :D

Pussokram












Santa Cruz beach


Åkte en lift på nöjesfältet


En vattenpump(Sådanna som finns på trottoarer i Usa) har gått sönder

Fler bilder kommer imorgon, måste sova nu....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0