Ballerina

Just nu sitter jag och äter ballerina kex! sååå himla gott, saknar verkligen svensk mat, godis och allt haha

Jag var på svenska julmarknaden här i San Francisco i lördags och där köpte jag kexchoklad, ballerinakex och Annas pepparkakor! Svindyrt, men det va det värt :) Jag försöker spara allt så länge som möjligt haha. Ikea har ju tagit bort all mat man kan köpa, eller nej de har inte tagit bort det men de har bytt ut all mat och sånt till ikeafood...tycker jag inte om! vill ha ahlgrens bilar och ballerina kex!! Men men jag e ju bara här ett år så jag kan nog stå ut ;)

Förra veckan va det jobb som vanligt. Eller egetligen inte som vanligt för tjejen va sjuk två dagar så va hemma med henne hela dagarna. Det är lite svårt att hitta på annat än läsa eller kolla tv när hon helst inte ska typ hoppa omkring och leka massor. Men det gick bra! Hon e så himla snäll och lyssnar för det mesta. Sen på fredagen kom Camilla hit och vi hyrde film nere vid bensinstationen. Det är en maskin som har filmer, typ som en cola automat. Det sjuka var att den filmen vi såg, det var due date, kostade 1 dollar haha. Asså 1 dollar, typ 7 svenska kronor, hur lite som helst. Okej den hackade lite men då fick man bara tänka på att den kostade 7 kr. På lördagen var jag ledig och som jag sa pkte jag till svenska julmarknaden, sen fick jag skjuts av Lisa till northgate mal och var där en väldigt låååång stund och väntade på Mari. På kvällen var jag, Mari och Camilla hos mig och åt Taco och kollade lite på tv.

På söndagen åkte jag och typ 6 andra aupairer till berkely och kollade runt lite vid berkley university och sen åkte vi till ikea och åt swedish meatballs! Måste åka tillbaka dit och köpa lakan till sängen. Jag blir så himla trött på att de här lakan och sen ett typ täcke över lakanet. Så de har inga påslakan liksom. Det finns att köpa på ikea, men inga amerikanare typ har påslakan! Väldigt konstigt tycker jag haha blir galen på att lakanet att åker runt och lägger sig i en klump. haha vilka problem jag har..

Jag trivs verkligen mycket bättre här och jag känner mig verkligen mycket gladare!! Känns jättebra!! Det som också e jättebra e att Linnea kommer hit om mindre än 2 veckor! Längtar så himla mycket, ska bli så himla roligt :D 

Pussokram <3


:)

Julmarknaden

Berkely

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0