New York

Runt kl 12 i måndags åkte jag mot flygplatsen för att åka till New York. Allt gick jättebra och flyget gick bra också. När jag kom till Newark flygplatsvar kl nästan 12 på natten och jag var jättetrött. Jag försökte hitta ett hotell vid flygplatsen och hittade ett ganska billigt hotell. Det var svinkallt men behövde verkligen sova eftersom jag var förkyld. På tisdagen gck jag ner och åt frukost och sen åkte jag för att hitta vägen till NYC och möta upp Jenny som skulle komma med bussen. Efter många timmar mötes vi och sen irrade vi runt i NYC i ösregn för att hitta vägen till hotellet vi skulle bo på. Vi hittade tåget ut till hotellet, från tågstationen var vi sedan tvungna att gå till hotellet. Det ösregnade verkligen och vi var helt genomblöta när vi kom fram. När vi väl kom in på hotellet var vi jättetrötta och flummiga oh skrattade jättemkt. De sa också att vi kunde ha ringt och skjuts, haha bra att dem sa det efter att vi gått hela vägen i ösregn. Det var sååå skönt att få sova i ett varmt rum för en gång skull!

Imorse eller i förmiddags åkte vi in till NYC och gick runt och shoppade, eller Jenny shoppade haha. Sen gick vi till central park. Där fick vi en gratistur av en cykeltaxi och gick sedan på bio med honom haha. Vi kollade på the darkest hour. Jag tcker den var rätt bra. Efter bion åkte jag och jenny till hotellet igen. Han cykelkillen sa att vi skulle få hyra cyklar gratis imorgon haha så vi får väl se om vi hyr cyklar och cyklar runt iNYC.

Det är sjukt kallt här!! Jag tror att jag har börjat vänja mig vid SF vädret även om det inte är jättevarmt där så är det vrkligen varmare!!Undra hur det kommer bli när jag kommer hem till Sverige igen haha.

Fler bilder kommer sen :)

PUSS O KRAM!

 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0