Ambassaden och presenter

Imorse var jag på amerikanska ambassaden för att fixa visum. Jag hade tid kl 8, men har hört att det är bra att vara där i väldigt god tid. Det stämde också, jag kom dit 7.10 och ställde mig tvåa i kön, och var klar kl 9 så nästan 2 timmar tog allt. Det var väldigt mycket folk så det är bra att vara där långt innan. Först skulle man gå igenom en säkerthetskontroll, sedan vänta på att få lämna in sina papper och sedan vänta ytterligare en gång på att bli intervjuad. Mellan de två sista momenten tog det 1 ½ timme. Det var en som ropade upp mitt namn och så fick jag gå till en lucka, där de tog fingeravtryck på mig. Jag fick också svara på ett par frågor, om hur många barn jag ska ta hand om osv. Om en vecka får jag hem mitt visum :)   

Efter ambassaden åkte jag hem för att hämta papprena om internationellt körkort, och efter det åkte jag in till stan för att möta Josephine. Vi gick runt och kollade lite i affärer och försökte sedan hitta motormännens riksförbund för att lämna in ansökan om internationellt körkort. Hittade tillslut och då gick det jättesnabbt. Jag har också börjat stryka några punkter från min lista " presenter till värdfamiljen":). Jag köpte en bröderna lejonhjärta-bok till den äldsta tjejen och en pippi långstrump- bok till den yngsta.

Presenter till värdfamiljen:

  • Brödernalejonhjärta-bok (äldsta tjejen)
  • Abba-skiva (äldsta tjejen)
  • Pippi långstrump-bok (yngsta tjejen)
  • En Astrid Lindgrenfilm (yngsta tjejen)
  • En bok med svenska traditioner och maträtter (föräldrarna)
  • En kostabodasak el. en bok om Gotland (föräldrarna)

Berättar mer sen om min tanke bakom presenterna:)

//Elli

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0