Jag gillare

Nu är jag hos min nya värdfamilj! Familjen är jättetrevlig och bra än så länge :)

Jag är så himla glad över att jag har fått en andra chans. Men det är fortfarande lite jobbigt. Jag längtar hem men inte på det sättet som jag gjorde i början av aupairtiden, det är inte så att jag verkligen vill hem. Det är bara det att 3 av mina kompisar här ska åka hem. Alla har varit i rematch, men ingen hittade någon familj. Det är det som är så tråkigt! Även om jag bor kvar i samma stad så måste jag börja om lite från början kan man säga. Okej jag har fler kompisar som jag brukar umgås med och jag är väldigt glad att jag har dem här. Men det känns ändå väldigt jobbigt när 3 av dem som jag umgås mest med åker hem. Men vi får träffas sen när jag kommer hem, eller så får ni komma tillbaka och hälsa på innan det! :)

Så idag kom Min värdpappa och barnen och hämtade mig hos Emilie. Vi åkte hem till dem och började nästan direkt att fixa iordning mitt rum som hade varit deras kontor innan. Det är fortfarnade lite att fixa men jag gillare (haha Emilie). Sen efter det så åt jag mat med barnen och föräldrarna skulle på fest. Så efter typ 4 timmar så började arbetet haha snabbt ska det gå. Egentligen får man nog inte jobba de 3 första dagarna, men jag bryr mig inte så mkt om det! Barnen är väldigt lätta att ta hand om och det enda vi gjorde var att kolla film och sen skulle de gå och lägga sig. Sen skypa jag med Emilie och sen mamma och pappa.  

Den här veckan har varit jätteskön! Har ju bott hos Emilie och det har varit så skönt att bara kunna vara sig själv och bara slappna av. Har haft jätteroligt! och jag kommer verkligen sakna dig! <3 Kommer sakna våra gossipgirl kvällar (eller a dagar), B&J och våra skrattanfall (jag blir ju sjösjuk så hemskt lätt, men jag gillare ).

Nu börjar aupairlivet igen! Och jag hoppas att det ska bli bättre den här gången, jag har en känsla av att det kommer bli det! :)


Hoppas allt e bra med er! SAKNAR ER KRAM <3

Juste pappa! Hoppas du får en bra farsdag :)


Bild från halloween- fotograf e Emilie ( finns en länk till hennes blogg här på sidan)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0