<3

Okej nu var det sista dagen i den här familjen, eller egentligen imorgon, men då e det bara 2 timmar. Det ska bli jätteskönt! Men samtidigt e det lite jobbigt för jag har inte fått någon familj än, jag har en vecka till på mig att hitta en. Vissa stunder vill man bara ge upp och åka hem. Andra stunder vill man verkligen kämpa för att hitta en familj och stanna. Det är jättejobbigt, och det här stärker en verkligen!! Aupairlivet är verkligen inte som man tror, eller i vissa fall, när man får en bra familj är det kanske det. Men inte när man inte trivs. Jag har verkligen försökt att kämpa och stannat i den här familjen, men tillslut orkade jag inte längre. Det är säkert en jättebra familj, men inte för mig!

Jag vet inte hur jag skulle klarat allt det här utan allt stöd från alla därhemma och alla kompisar här. Jag ångrar inte att jag valde den här familjen eller att jag åkte hit, det har gett mig så mkt! Jag är så tacksam över att min familj och mina kompisar står ut med alla upp- och nergångar jag har. Jag har kommit på, nu när jag är här, hur mkt jag uppskattar sverige och hemma. Hur mkt jag älskar min familj och mina vänner! Jag har kommit på hur bra mitt liv därhemma är! TACK  <3
 
Jag har fått träffat massa underbara människor. Jag har lärt mig så mkt av att vara här och jag kommer ha växt så otroligt mkt som människa efter den här tiden! Jag ångrar absolut inte att jag åkte hit, jag har fått ut så mkt av det!

Om det är någon som läser här som tänkte åka som aupair. Var väldigt noga med att fråga bra frågor vid intervjuerna ni har med familjer! Fråga allt möjligt, bättre för mkt än för lite! Jag vet att det är svårt att föreställa sig hur allt ska vara när man är aupair. För vissa är det jättebra men för andra är det inte lika bra. Det är därför det är bra att fråga så mycket som möjligt, som tex hur familjen ser på barnuppfostran, vilka sysslor du ska göra (och då fråga exakt vad du ska göra), hur en typisk dag ser ut, hur många timmar i veckan du ska jobba, om du har tillgång till bil( det kan man dock fråga i den senare inrevjun), sen hur familjen är och hur barnen är. Kom på massa frågor!!

PUSSOKRAM saknar er så himla mkt! <3

lägger ut en från när jag och emilie var på twin peaks :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0