campus

Har inte hänt så jättemkt nu ibörjan av denna vecka. Igår åkte jag in till SF för att möta Sofia. Vi gick och åt i Westfieldgallerian. Det tog hur långt tid som helst att åka in till city..nästan 1 timme! Sen när vi skulle åka hem så var det också problem..mitt tåg åkte inte hela sträckan utan stannade typ 3 hållplatser före den stationen jag skulle av på. Alla tåg som kom efter stannade också på den hållplatsen jag var på...så fick lite panik, när jag inte visst hur jag skulle komma hem! Ringde hem och mina HP hjälpte mig att kolla upp hur jag skulle ta mig hem, men precis då kom som tur va ett tåg som jag kunde ta! Så allting blev bra tillslut haha

Juste en sak..när vi skulle åka hem och jag skulle till en biljettautomat så kom det bra en uteliggare eller nåt och vill ha pengar av mig. Jag stod och höll i min plånbok, vilket kanske inte var så smart! Men han hjälpte mig med automaten eftersom jag gjorde fel och han ville ha dricks. Sen tjatade han på att han ville ha pengar..men jag hade lite bråttom och gav honom typ 3 cent haha..och han slängde dem efter mig och skrev fuckin bitch! haha jag var lite rädd kan jag säga. Han måste varit väldgit påverkad!

Idag skulle jag till ett Campus för att skriva in mig på en engelskakurs. Det var svårt att hitta parkering, men tillslut hitta jag en! Campuset var typ som skolorna ser ut i gangsterfilmer haha..lite roligt! När jag kom in pratade jag med en konstig man haha Han hjälpte mig iaf att skriva in mig och sen sa han att jag inte behövde göra placement-testet som man behöver göra för att se vilken nivå man låg på. Jag skulle istället gå upp till en lärare och prata lite med henne. Hon såg att jag var från sverige och sa att jag borde vara väldigt duktig på engelska. Sen frågade hon lite frågor..inte alls svårt och sen sa hon att jag låg på nivå 8+, de hade tydligen inte 9 på det campuset. Han som var innan mig fick skriva massa meningar och prata med henne och han låg på nivå 6. Läraren kollar nog väldigt mycket på vilket land man kommer ifrån!

Efter det åkte jag och handlade, sen iväg för att möta upp H och gå på hennes simning, sen hem och hämta fiolen och noter, sen möta S vid bussen och lämna henne på fiolen och sen skjutsa H till pianolektion och sen tillslut hem igen! Varit en väldigt fullspäckad eftermiddag men det är roligare när man åker runt och gör saker än när man är hemma :)
Pussokram


En bild från när vi åkte hem från Palo Alto.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0