första jobbveckan

Så nu är första jobbveckan avklarad!
Den började väldigt tufft, det var sååå jobbigt! Men den slutade ganska bra faktiskt :) förhoppningsvis blir nästa vecka bättre. 

I onsdags så var barnen väldigt jobbiga, de skrek på varandra och den yngsta lyssnade inte på mig alls. Hade dessutom hemlängtan hela den dagen så gick runt med gråten i halsen hela jobbpasset. Tillslut blev jag så arg på dem att jag gick in på mitt rum och grät och då kom de och sa förlåt! Jag vet, jag skulle inte ha gråtit när de var in närheten men det gick verkligen inte! Den lilla tjejen lyssnade som sagt inte alls på mig. Det är svårt för de uppfostrar barnen på ett annorlunda sätt en hemma i Sverige. Men pratade med värdmamman när hon kom hem och hon och jag pratade med tjejerna.

Så på torsdagen blev det faktiskt mkt bättre och den lilla tjejen lyssnade iaf lite ;) På eftermiddagen åkte jag med tjejerna in till downtown för att gå till mammans kontor. Utsikten från hennes fönster var så fin! Det var över the bay bridge! Ska åka dit nån dag och ta ett kort :)

Idag fredag var tjejerna på ett infomöte i skolan så åkte dit 10.30 för att hämta upp dem för att sen åka till deras kompisar för playdate. De bor i ett jättestort hus som e hur fint som helst! Vi var där både igår och idag, det var jätteroligt!! Efter playdaten så åkte vi till lillan tjejens (H) gymnastik, det var jätteroligt att se! Nu på kvällen var jag inne i downtown med Lea, hon kommer från Österrike. Åkte först hem till henne och sen åkte vi in till stan men hittade inte så bra så gick bara runt och pratade haha. Men det var suuuperkallt!!!! När dimman kommer in över downtown e det inte speciellt mysigt. Men det braiga med att det är lite kallare är att man kan köpa massa nya koftor haha..fick inte med mig så många hemifrån eftersom de tar så stor plats i resväskan! :)

Körningen går faktiskt väldigt bra! har inte åkt fel en enda gång tack vare gps:en :) Men som jag sagt innan, tror jag, det svårast med bilkörning i SF är att parkera! Det finns inte mkt plats alls och det är fickparkering som gäller! om man inte åker till nåt köpscentrum eller nåt. Men ska man hem till nån måste man fickparkera.

Imorgon e jag ledig! Först på morgonen kommer Min aredirector och går igenom lite saker med oss, de gör hembesök efter en vecka. Sen efter det ska jag träffa två andra aupairer Carina och Isabelle inne i downtown, de ska bli jätteroligt!!! :D
Har inte tagit så mkt bilder de senaste dagarna men har en på ett lejon som jag gjorde när vi pysslade :P

Pussokram!!


Den blev döpt till Lucy the lion :)

Kommentarer
Postat av: jossan

österrikeee :)

2011-09-03 @ 16:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0