ledig dag

Idag var jag ledig, men var ändå tvungen att gå upp typ 7.30 eftersom jag skulle följa med familjen till ett ställe där de skulle vara volentärer idag. Vi åkte dit och några höll tal om att det var tioårsdagen av 11/9. Sen gick vi in och plockade ihop några påsar med filtar, kepsar mm. Sen pysslade vi några tackkort, tror att det är till de som skyddar USA. Men visste inte vad jag skulle skriva haha eftersom de skrev typ thank you for serving our country, och USA e ju inte mitt land. Men skrev lite som de andra :)

Efter det skulle jag egetligen varit med en svensk aupair som bor i Berkley men hon är sjuk så hon var tvungen att vara hemma och vila! Men i samma stund skickade en spansk aupair och frågade om jag ville följa med till stanford university med henne och två andra spanska aupairer! Visst tänkte jag :)

De hämtade upp mig där jag var och sen skulle vi åka söder ut mot Palo alto. Det enda var att vi inte hade nån GPS, vi hade GPS:en i iphonen, men den är ju inte så bra...eller hur linnea :P haha. Hon som körde var inte så bra på att följa skyltar så jag som satt i baksätet fick försöka kolla skyltarna och förklarar hur hon skulle köra haha och jag kan verkligen inte den här staden...men tillslut hittade vi :) När vi kom till stanford irrade vi runt ett tag men sen parkerade vi och började gå omkring och det universitetet är verkligen JÄTTESTORT!! Det var varmt och soligt..men vi hade ju jeans och tjocktröja eftersom vi bor i SF där det alltid är dimmigt! Funderar på om jag ska ha med mig shorts så att jag kan byta om, om jag åker utanför SF. VI gick runt där lite, sen var vi tvungna att hitta en bensinstation, sen åkte vi in till downtown för att äta och sen åkte vi till IKEA!! :D Köpte ahlgrens bilar, såg lite mysko ut, väldigt starka färger men helt underbart att äta svenskt godis haha. Efter det skulle vi se massa fler ställen men hade sagt att jag var tvungen att vara hemma vid 19 eftersom jag skulle äta hemma, men vi började åka typ vid 19...tror inte spanjorer e så bra på att passa tiden haha :P

Men dagen har varit superbra!!! Det är skönt att bara kunna åka typ 35 mintuer och få typ 25-30grader och sol!! :D

Pussokram!!






Stanford university!






Letar efter daowntown




IKEA!! :D




Åkte tillbaka till stanford för att se "hela" skolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0