Onsdag

Idag var det min andra arbetsdag den här veckan och den här dagen känns faktiskt bäst hittills :D

Igår jobbade jag först på morgonen 1 timme sen vid 9.30 åkte jag och hämta H. Hon gick bara 2 timmar eftersom det var hennes första dag i ny skola. Men det var inte det lättaste att få henne därifrån och hon ville absolut inte gå till bilen som jag hade parkerat ganska långt bort. Så jag fick typ släpa henne dit haha men tillslut lyssna hon och gick ordentligt. När vi kom hem pyssla vi lite, åt lunch och sen gick vi till en lekpark. När vi kom hem från lekparken så tänkte jag försöka få henne att ta en nap, men enligt föräldrarna hade ingen lyckats med det på ett par år, förrutom om man kör henne i bilen för då somnar hon direkt. Men iaf jag hade helt mörkt i rummet satte på lugn musik och började massera henne och efter 15 min somnade hon!! haha känner mig lite stolt :P Sen vid 16 skulle vi hämta S vid skolbussen så vi gick dit. Men H var väldigt grinig eftersom jag hade behövt väcka henne så hela eftermiddagen blev ganska jobbig. På kvällen, vid 19, hade vi aupairmöte. Det var roligt, men så himla många aupairer, hann bara prata med vissa. Det är en tjej som är aupair i en familj som har ett barn som är typ bästa kompis med H. De brukar tydligen ha många playdates, vilket e väldigt roligt!! :)

Idag hämtade jag H vid samma tid och vi åkte hem och pyssla (alltid :P), åt lunch och sen åkte vi till hennes simning. Här i USA måste man tydligen alltid vara kvar under alla aktiviteter, så satt och väntande på henne i en halvtimme medan hon simma. Pratade lite med en av mammorna som har ett barn i samma grupp som H och sen pratade jag lite med hennes dotter och efter ett tag gick hon till sin mamma och sa: she is so pretty! haha så himla söt! Sen åkte vi hem och nästan direkt gick vi och hämta S vid skolbussen. Idag var jag mkt gladare och det smittade av sig på tjejerna så den här eftermiddagen var väldigt bra!! Vid 18 skjutsade jag dem till deras mormor, kunde också varit kvar, men kände för att åka hem. Jag måste gå och handla lite och sen bara ta det lugnt :)

Imorgon ska jag in och fixa social security card. Måste ha det när jag ska ta körkort här!

Har inga nya bilder men lägger ut en från ocean beach
pussokram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0