Social security card

Ja jag var och fixade social securtiy card! Men det kommer tydligen ta 4-6 veckor, måste ju ta körkortet, och för att ta det behöver jag det där himla kortet!!! Det som gör att allt tar så himla lång tid är att jag har ö i mitt efternamn. Efternamet i passet är skrivet med ö men i alla andra papper med oe..tydligen så matchade inte det ihop på nåt konstigt sätt så de behöver skicka iväg mina papper för att vara säkra på att det är jag eller nåt..fattade inte rikigt ;) Men det finns ju inte så mkt att göra än att vänta! 

När jag kom tillbaka hem hade jag lite tid kvar innan jag skulle hämta H i skolan. Jag pratade med Mamma och pappa :) När jag hämtat H i skolan åkte vi hem och åt lunch sen gick jag, pappan och H till tandläkarn med H. Det gick bra! Men en sak jag tänkte på var att de sätter på en film medan de undersöker barnets tänder, så att de ska sitta stilla..haha tycker det var lite konstigt! Vi har väl inte så i Sverige? 

Sen gick vi hem och jag gav H massage, hon somnade inte idag men hon var helt stilla i 1 timme! Det är väldigt bra gjort kan jag säga haha ;) Efter det gick vi och hämtade S vid skolbussen men fick vänta i nästan en timme(!) för påvägen till skolan för att hämta upp eleverna hade tydligen bussen plötsligt stannat på motorvägen. Så de behövde ringa efter en ny buss...så det tog väldigt lång tid! 

Nu på kvällen lagade jag middag...vet inte om den var så uppskattad haha..men det blir nog bättre om ett tag :)

Hoppas allt e bra hemma!! Pussokram!!!




En gata brevid min gata 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Va fint du bor!! :) ser jättemysigt ut! <3

2011-09-12 @ 11:16:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0