City

Nu har lördagen precis passerat! Idag jobbade jag 3 timmar på dagen, men det var helt okej. Jag skjutsade S till hennes simning som är på samma ställe där vi har medlemskap till utomhuspoolen, det tog ca 25 minuter. Där var det soligt och varmt, säkert närmare 25grader :) Så satt i en stol i solen och kollade på när hon simmade, så den arbetsdagen var inte så jättejobbig haha. Sen åkte vi hem, åt lunch och sen åkte jag in till city och träffade en annan aupair som jag inte träffat förut, det var trevligt. Vi shoppade i några timmar men sen var hon tvungen att åka hem. Men som tur var så skulle Lea komma in och mötas oss, så jag var med henne i några timmar innan vi åkte hem. Vi gick till cheesecake factory...maten, iaf den maten jag åt, var inte jättegod. MEN cheesecaken e såå HIMLA god!!!! :D

Igår var det fredag och jag började vid 7 och vid 8 gick barnen till skolan, så jag var ledig. Men var tvungen att tvätta lakan och barnens kläder, råkade krympa S ena par jeans, oopsi!! Sen åkte jag och hämtade H vid 12 och vi åkte hem och åt lunch. Efter lunchen pysslade vi lite och sen åkte vi till H's gymnastik. Jag satt där i en timme och läste en bok, en engelsk bok för 8-9åringar haha..men förstod allting :) Sen när vi kom hem så var hela familjen hemma, det var roligt, för det händer inte mitt i veckan. Jag gick ut och sprang en liten runda, tror det var nästan 3 kilometer, 1.6 miles. Det gick ganska bra men sprang åt ett håll och när jag sen vände och sprang tillbaka upptäckte jag att jag visst hade spungit i nedåtlutning, så det var bara att börja springa i uppförsbacke haha. När jag sen kom hem så kom AM's kompis på besök och han skulle stanna på middag. Middagen var trevlig och alla var samlade :) En sak vi gör vid middagen när alla är där är att säga en händelse/person som man är tacksam för..en väldigt bra sak tycker jag.

Körningen går bara bättre och bättre, jag börjar bli mer van och det är jätteroligt!! :D

Pussokram


Market street vid powell station. Här finns många affärer.









Jag och Lea på cheesecake factroy


Utsikten från Cheesecake factory..union square nedanför.


Den härliga dimman e på ingång!


Min gata :)


Swedish fish!!
 

Kommentarer
Postat av: jossan

haha, kul med jeansen :p

Cheesecake factory e ju bäst. pok

2011-09-11 @ 19:33:48
Postat av: jossan

juste, hur märkte ni av 11 sept därborta?

2011-09-11 @ 19:34:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0