I like california

Både idag och igår har det varit toppenväder här! Säkert runt 25 grader och sol..jaa, jag gillar california och längtar inte hem speciellt mkt till snön och kylan ;)

I går gick jag upp väldigt tidigt för att åka och hämta Matilda. Vi åkte sedan hem till mig och lämnade bilen och gick sedan ner till färjan för att åka in till SF. När vi kom in till sf gick vi till ett ställe som heter NOAH's, tror jag, och åt lite frukost. Sen gick vi vidare till powell och kollade runt lite i affärer! Efter det gick vi tillbaka till ferry building för att sedan gå till fishermans warf för att träffa  några svenska aupairer och så en som inte är aupair. Vi var 10 st som gick till hard rock cafe för lunch, väldigt trevligt! Väldigt najs att kunna sitta ute i solen den 4 februari :) Efter det tog jag färjan hem för att jobba på kvällen. När jag kom hem var jag helt slut. Gått upp tidigt, sen vart i Sf i typ 5 timmar och sen gå upp för den där mördarbacken haha. Jag bor ju uppe på ett berg och backen upp dit är verligen inte rolig! Först när man ser den tycker man inte att den e så farlig, men sen när man börjar gå..herregud asså haha. På vägen så började jag prata med en tant som bor väldigt nära mig. Hon var ute och gick med sin hund. Hennes man var svensk, haha alla som man säger att man är svensk till, har alltid nån kontakt eller koppling till sverige. Det var iaf väldigt trevligt att ha lite sällskap en bit på vägen hem. När jag kom hem lekte jag lite med barnen och sen badade jag dem. Efter det gjorde vi iordning några cupcakes med topping till E's födelsedags kalas. E fyllde 7 nu i veckan så idag hade hon kalas. Så det var mkt för min vmamma att fixa igår kväll. Men de gick på bio på kvällen, så jag fick lägga barnen och så. Först målade jag E's naglar och sen för att lugna ner dem satte jag på tvn. De var helt galna igår kväll haha. Sen runt 8.30 gick vi upp för göra dem redo för läggdags. Jag har kommit på ett sätt att lugna dem! Sätter på lugn massage musik och får dem att ligga stilla, då somnar dem på typ 10 min.

Idag gick jag också upp väldigt tidigt! Jag hjälpte till lite med det sista av förberedelserna innan kalaset. Själva kalaset var på ett gymnastik ställe! väldigt roligt faktiskt. Alla barnen lekte i ett rum först sen gick vi in till det rumt där alla redskap fanns! jag hoppade typ hela tiden på trampolinen, haha var nog bara jag som gillade den :)
Efter kalaset åkte jag hem och pratade lite med Linnea och Erica på skype! :) Efter det åkte jag och hämtade Matilda och vi åkte till northgate. Där åt vi och kollade lite på superbowl. Jag vet haha jättestort, men jag vet inte, inte jätteintresserad av det haha. Efter det gick vi och shoppade lite. men det blev en väldigt kort shoppingtur eftersom de stänger vid 6 redan. Sen åkte vi runt lite och sen lämnade jag av matilda. Jag åkte hem och har nu kollat några avsntt glee på netflix. Netflix är som spotify fast med filmer och serier. Älskar det :)

I fredags var jag coh Isabelle på studentmiddag. Fick ta bilen in, så jag körde in till svenska kyrkan, vilket var väldigt skönt, att inte behöva ta buss eller färjan. Middagen var trevlig, som vanligt!

I veckan som gått har jag gjort det vanliga! Hämtat och lämnat barnen, jag har gått i skola vissa dagar, vilket betyder jag har typ tränat och gått på en jättelätt engelska kurs :)

måndag imorn, betyder ny vecka! Måste bli bättre på att skriva här! Ska försöka hålla det nu också :)

Lägger ut lite bilder på hur det ser ut runt omkring! Ni ser, nästan alla träd är gröna och det känns vrkligen inte som vinter.

Saknar er! Puss o Kram <3



vägen som går precis utanför min väg


mitt hus e nånstnas i mitten, högt upp, men inte allra högst upp på toppen!


vägen upp till mig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0