Uppdatering igen

En sak e iaf säker..jag kommer inte bli bloggare på heltid! haha det går inte så jättebra för mig det här med bloggandet. Men nu kommer iaf en liten uppdatering om NY, nyår och min födelsedag :)

När vi var i NY så åkte vi bland annat upp i the empire state building, var i central park, var vid times square och gick runt i stan väldigt mkt! Vi bodde ju på ett hotell ca 40 min utanför NYC, så vi var tvungna att ta tåget dit. Men jag tycker ändå att det gick smidigt, och så var det ganska billigt också. På Nyår så åkte vi in med all packning till stan och försökte hitta någonstans att lämna den. Eftersom vi hade tänkt att vara upp hela natten så behövde vi inget hotell. och som tur var fick vi lämna packningen på Terese och hennes pojkväns hotellrum. Sen åkte runt lite och åt bland annat på ett hamburgeställe som heter shake shack eller nåt sånt. Mkt goda hamburgare!! På kvällen sen vid 10 tiden så började vi gå mot times square igen där det skulle vara liveframträdanden bland annat. Gatorna runt times square var avstängda så ingen kunde typ komma in dit. Men Jennys kompis hade sitt hotell inne vid times square så då gick vi alla tillsammans och fick komma in dit. Det var roligt att vara där..men kanske inte värt att stå där och vänta i 2 timmar. typ kvart över 12 var alla påväg därifrån typ. 

Sen efter det åkte jag och jenny och hämtade våra väskor. sen åkte vi till hennes flygplats och väntade där i några timmar sen äkte jag till min flygplats och väntade där i några timmar till. 8.25 gick mitt flyg tillbaka till SF och jag var såååå himla trött!!! sen sov jag väl någon eller några timmar på flyget. Jag var hemma ca 7 timmar senare och jag var skittrött. Men jag var vaken till kvällen och då somnade jag direkt kan jag säga haha. 

Sen började jobbveckan, fast först fick jag var ledig på måndagen och då åkte jag in till SFcity och träffade Erica som är här igen, fast på semester. Det var jätteroligt att träffas och vi hade VÄLDIGT mkt att prata om haha. Sen följde hon och hennes kompis mig till färjan. Sen på kvällen åt jag och Camilla på cheesecake factory. 

Dagen efter började jobbveckan och den rullade på som vanligt. Men sa hejdå till Mari som flyttar till seattle till en ny familj. Inte så roligt när alla flyttar hela tiden. Men förhoppningsvis är det inga fler av mina kompisar som kommer göra det! 

I lördags fyllde jag år. Så på fredagen efter middagen så hade familjen gjort en kaka till mig och de sjöng och gav mig present :) Kakan va jättegod!! Blev väldigt glad och känner verkligen att jag har kommit i en mkt bättre familj som bryr sig!! På lördagen så skulle familjen ha gäster här, nånting med nyår att göra. Camilla kom hit och vi började planera lite resor som vi tänkte göra :) sen på kvällen så åkte jag, camilla och sandra in till city för att möta några franska aupairer som jag träffade i min förra aupairgrupp och äta. En av tjejerna fyller år på samma dag som mig så då firade vi ihop :)  Efter det gick jag och Sandra till en klubb. EFtersom sandra inte är 21 så gick vi till ett ställe som var 18+. Men fick ett band som visade att jag var 21. Jag kom hem vid 2 och då var jag supertrött!!

På söndagen slappade jag först, sen så jobbade jag några timmar och sen på kvällen åkte jag till Starbucks och träffade Camilla :)

Nu har en ny vecka börjat! Tiden går så himla snabbt!!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0