Bra helg

Ny vecka igen och idag har det varit röd dag, Martin luther king day. Så idag har barnen varit lediga. Vi åkte till the exploratorium, det är ungefär som tom tits men mkt större!!! Det var roligt där och det gick väldigt bra att vara själv med båda barnen :) Vi var där i nästan 4 timmar och det kändes det verkligen inte som. Vi åkte hem för att lillkillen skulle ta en nap annars hade vi nog kunnat vara där längre! När vi kom hem så pysslade jag och tjejen lite medan killen tog sin nap. Sen när han vaknade så spelade vi lite Wii och nu sitter jag här. Ska snart äta med familjen.

I lördags åkte jag, Jelka och Anna Laura in till exploratorium och det var faktiskt väldigt roligt även för oss, inte bara för barn :) Efter det åkte vi till en pizzeria som jag älskar som heter patxis tror jag. Dem har väldigt goda pizzor, speciellt den i noe valley. Nu gick vi på den som ligger i marina. Men det var nån fotbollsmatch just den tiden så det var väldigt mkt liv haha men det var väldigt intressant att se hur alla kan vara så intresserade av amerikansk fotboll. Efter det åkte vi tillbaka till marin county med bussen och så träffade vi Anna och gick på bio. Vi såg the contraband. Faktiskt ganska bra!

På söndagen så skypade jag först med Anna som jag inte skypat med på evigheter! och sen också alexandra, det var väldigt roligt! Sen efter det åkte jag med Jelka och Anna Laura till Muir beach och träffade några andra där men det var så blåsigt så vi var inte där så länge. Vi åkte istället till muir woods, där dem har redwood trees. Men jag vet itne om det var så speciellt haha. På kvällen sen åkte jag och gick på bio med Camilla och den förra aupairen i hennes familj, Sara. Det roliga är att jag läste hennes blogg innan jag kom hit, innan jag ens bestämde mig för att bli aupair tror jag :) världen är verkligen LITEN! Vi såg iaf we bought a zoo, den va fin!

Sen när jag kom hem gjorde jag väl inte så mkt satt mest vi datorn haha.

Så nu har ni fått min helguppdatering, får vi se hur lång tid det tar till nästa uppdatering haha.
Juste har skrivit in mig på College of Marin..det blev en engelska kurs, English as a second languge och en dansklass med aerobics, yoga, pilates, och massa olika danser. Det blir säkert roligt :)

Saknar er! <3


Exploratorium


Det är två magnetklumpar som den svarta sanden från ocean beach fastnar på. Den
Svarta sanden är magnetisk.





Det här är svart sand och vanlig sand. Men jag tror att det var nåt med att de olika
sandsorterna var i olika storlekar, därför de separeras.


En kamera som känner av varmt och kallt. Svarta områden är kallt och vita är varmt.
de hade olika formar av metall så gjorde man händerna varma(vita) och sen gjorde ett
avtryck med en metall så blev det en svart halvcirkel tex. Ganska coolt :)


Här var det is som åkte ner i nåt blått vatten och det såg typ ut som universum här på
bilderna.

Samma här :)


varannan remsa var spegel och varannan var den andra sidan. Så satt det en person på
andra sidan spegeln. så såg man halva sig själv och halva av den andra personen.


skuggor som blev färgade.

ett ställe där man kunde göra en teckning med pennor på det här sättet. Ganska rolig
grej faktiskt :)


Muir beach


Jag och Jelka


Åt andla hållet, in mot land :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0