100

Idag har jag varit i USA i 100 dagar! Asså det går egentligen inte att fatta, 100 dagar, jättekonstigt! Känslan är så himla konstig! Det känns som att man har varit är en evighet samtidigt som det känns som en sekund. Alla upplevelser som man har hunnit med på 100 dagar är så himla många, många fler än vad ens "vanliga" liv skulle gett. Alla händelser som jag varit med om, både bra och dåliga, är jag så otroligt tacksam över att jag fått vara med om.
 
Okej skulle väl helst hittat en bra familj från början och inte behövt byta, men nu är det så här och jag är ändå ganska tacksam för den erfarenheten! Som tur var så fick jag en ny familj här i SF. Först ville jag flytta någonannanstans, men nu när jag har stannat och bor hos en annan familj så har jag upptäckt att San Francisco är en fantastisk stad. Jag har fått uppleva och bo i San Francisco och det är jag väldigt tacksam över. Staden är himla fin och har så fin, ovanlig och historisk arkitektur. Just själva San Francisco är inte en jättebra stad för aupairer att bo i kanske, tycker jag. Men bor man en bit utanför och har en bra familj är det hur bra somhelst!

Jag har träffat så mkt underbara männsikor och jag har sett väldigt mkt av USA, och ändå finns det HUR mkt mer som helst att se.

Jag är, även om det har väldigt stora motgångar, väldigt glad över och ångrar inte att jag har gjort den här resan!! Jag vet inte om jag skulle säga- åk som aupair...men åk och res, plugga, eller aupair. Gör något bara, erfarenheten man får och allt man får uppleva är verkligen minnesvärt för hela livet. Sen är det klart, åker du som aupair så tjänar du pengar och du har möjlighet att resa. Åker du som aupair får du också känna hur det känns att bo i en annan familj och lära sig om deras kultur. Men ha inte för höga förväntningar, det hade jag. Det kommer vara jobbigt ibörjan, det är det för dem flesta. Man har hemlängtan, man känner sig ensam och utlämnad. Men efter ett tag har man tagit sig igenom den värsta hemlängtan och då går allt mkt bättre. Sen är det klart så här är det inte för alla. Men för många är det såhär.

100, roliga, jobbiga och händelserika dagar. Nu är det 265 kvar, och dem kommer nästan med all säkerhet bara bli bättre! Flera hemifrån kommer och hälsar på och bara det känns så himla bra :)

Saknar er! <3


Första dagarna i New York.

Golden gate bridge

Santa cruz

Powell station

Stanford university

Ferry building

Golden gate bridge


lombard street.

Fishermans warf- Pier 39

San Francisco från färjan

Underbara San Francisco

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0